Miből épül fel a keresőoptimalizálás?

SEO optimalizálás

SEO optimalizálás

Mindenki azt szeretné, hogy a weboldala az első helyre kerüljön a találati listán, és ha ez nem is lehetséges például egy év alatt, akkor legalább a top 10-ben legyen benne. Nyilván ehhez elengedhetetlen a SEO optimalizálás stratégiák bevetése. Miért is fontos ez? Mi ennek a célja? Nos, a SEO optimalizálás segítségével egy weboldal a legfőbb, nagyjából 100 kulcsszóra előrébb kerülhet a Google organikus találati listáján. Ez pedig a forgalom szempontjából egy hihetetlen nagy előrelépést jelent. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy melyik keresőmotorokra érdemes koncentrálni? Mivel már nagyon régóta a legdominánsabb a Google, ezért ezt kell alapul venni. Tény, hogy ott van még a Yahoo és a Bing is, de mivel hazánkban nem annyira felkapottak, ezért nem igazán éri meg ezekkel foglalkozni. A SEO optimalizálás tehát fókuszáljon a Google-ra, hiszen azzal több mindent lehet elérni. Mielőtt ebbe bárki belekezd, fontos leszögezni, hogy a 2012-es Google pingvin algoritmus frissítés óta még komplexebbé vált a SEO. Ezért is bízzák sokan a munkát egy szakemberre, aki erre szakosodott, és ezért tudja, hogy mire van szükség a jobb eredmények elérése végett. A SEO optimalizálás megemlítésekor ki kell térni ennek a két legfőbb kategóriájára, az on-page és off-page optimalizálásra. Az on-page keresőoptimalizálás a megfelelő kialakításra utal, már ami a weboldalt illeti. Ekkor lényeges a megfelelő menüszerkezet kialakítása. Nem szabad elfelejteni, hogy a menürendszert a kulcsszóelemzés után kapott eredményekre kell alapozni. Idetartozik még a tartalom írás, a grafikák készítése, azok megfelelő formázása, és persze mindennek az elhelyezése a honlapon. Nem szabad megfeledkezni a title tagekről és meta leírásokról sem, illetve lényegesek a technikai elemek is. A keresőoptimalizálás kihagyhatatlan lépése az off-page rész. Ekkor a kezdeti lépést a kulcsszó elemzés jelenti, amikor is a szaki felméri, hogy milyen kifejezésekre keresik az emberek az adott termékeket és szolgáltatásokat, amit a kliens felkínál. Az efféle keresőoptimalizálás nem lehet teljesen a prémium linképítés és a versenytárs elemzés nélkül.